2015. augusztus 8., szombat

Lili születéstörténete - APAszemmel


Bíbor két kislány édesanyja. Első gyermekük, Lili császármetszéssel született, második gyermekük, Villő hüvelyi úton jött világra. Mindkét gyermekük születését leírták Anyaszemmel és Apaszemmel is. Köszönjük nekik, hogy itt is megoszthatjuk a történetüket! (a tortenetek.szules.hu-n is olvashatók)

Mintha nem is vele történt volna (Lili története)

1148. nap: Mintha nem is vele történt volna (Lili története)
A déli órákban éppen az Astorián haladtam keresztül, amikor megcsörrent a telefonom. Gondoltam, már itt is egy újabb munka, de nem. Bíbor hívott és bejelentette az év hírét: úgy néz ki, várandós!
Egy pillanatra „megállt minden” bennem, körülöttem. A hír hallatán hirtelen reagálni sem tudtam semmit. Se pozitívat, se negatívat. Talán még a pedál is megállt egy pillanatra. Persze, öröm volt bennem, csak hát amikor az életében először kap ilyen hírt az ember… Aznapra teljesen elkalandoztak a gondolataim, valahogy nem a munkámra figyeltem.
Az elkövetkező hónapok kissé ellentmondásosak lettek a számomra. Nem igazán tudtam hova tenni azt a tényt, hogy azok a dolgok, amiket addig annyira szeretett Bíbor, erre az időszakra kiállhatatlan ellenségeivé váltak. Átmenetileg megszűntek a finom, fűszeres vacsorák, édes sütemények. Minden fordítva működött.
A várandósság végén sűrűn be kellett járnunk a kórházba vizsgálatra, a nagyon erős jósló fájások miatt. Mindegyiknél azt hittük, szülünk. Végül már nem tudtuk, mikor is fog tényleg megszületni, annyiszor kiáltott farkast.
Aztán eljött a nagy nap. Izgatottan és boldogan mentünk a kórházba. Eleinte minden rendben volt. Aztán elindultunk a lejtőn lefelé. A doktornő megjegyzésével kezdődött: „szülni jöttünk, nem pihenni”, majd két férfi polcot szerelt. A vajúdás kezdett leállni. Bekötötték volna az infúziót, de nem találták el a vénát többedszerre sem. Meglepődtem rajta, hogy ilyen előfordulhat. Oké, hogy ezt is kell valahol tanulni, na, de pont itt?!
Az oxitocin hatására újra indult a vajúdás. A szűnni nem akaró hátfájást könyökkel és ököllel való masszírozással próbáltam enyhíteni.
2.2
Aztán egyik orvos jött a másik után; valami rossz volt a levegőben. Nem jön lentebb a gyerek, mindig visszacsúszott. A szívhang meg minden nyomásnál nagyon lelassult. Végül kimondták az ítéletet: császár. Nincs más út. Túl régóta tart a kitolás és nem halad egy tapodtat sem.
Nagyon rossz érzés volt, hogy vinni kell a műtőbe. Megkönnyeztem. Fogtuk egymás kezét és nem értettük.
Ott álltam a fülkében és néztem a műtétet. Mintha nem is Bíborral történt volna. Kívülállónak éreztem magam.
Sokáig tartott, míg megkaphattam Lilit. Furcsa volt, hogy az előbb még bent volt, aztán meg most a kezemben. Nem gondoltam, hogy egy újszülött ennyire nehéz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése